Assalamualaikum w.b.t....



seJuta HaraPan Hanya padaMU Ya ALLAH...(",)

Ramadhan Al Mubarak semakin hampir dengan kita. Sudah tentunya, kita mengimpikan agar Ramadhan kali ini lebih baik daripada Ramadhan sebelumnya.

Jika sebuah kereta mahu mencapai prestasi yang tinggi, enjinnya haruslah dipanaskan terlebih dahulu sebelum perjalanan dimulakan. Begitulah juga dengan iman kita. Syaaban adalah masanya untuk ”memanaskan” enjin rohani dan fizikal kita untuk beribadat dan beramal dengan sungguh-sungguh pada bulan Ramadhan nanti.

Justeru, untuk mendapatkan prestasi amal yang “umphh..” semasa Ramadhan nanti (supaya amal dapat bertahan dari hari #1 sehingga hari #30) :) , perlulah untuk kita berusaha untuk meningkatkan iman yakin kita kepada Allah swt.

Apabila datang YAKIN pada kekuasaan Allah swt, maka, akan datang YAKIN pada janji Allah swt. Apabila hakikat yakin pada Allah swt telah menusup ke dalam hati, maka datanglah hakikat CINTA kepada Allah. Apabila cinta telah hadir, maka akan datang ke TAATan kepada perintahNya.

Seorang pujangga pernah bermadah;

“Seorang kekasih akan mentaati orang yang dikasihinya”

Saya menyeru diri saya sendiri agar berusaha sungguh-sungguh pada bulan ini untuk memantapkan iman..ayuh bersama sahabat..!!!!

0 comments: